Тренди онлайн-торгівлі в Україні. Корисна аналітика для МСБ

Стаття - тренди онлайн торговлі, аналітика ринку

У період домінування онлайн-торгівлі над іншими видами комерційної діяльності, обумовлену, перш за все, постійними локдаунами та обмеженнями для традиційної торгівлі, представникам МСБ потрібно постійно тримати “руку на пульсі” та аналізувати попит-пропозицію, аби отримати якомога більше зиску від ситуації. Команда FinStream вирішила розібратися в ситуації та надати вам вичерпну аналітику щодо трендів на українському ринку онлайн-торгівлі.

Вихід на нові ринки та своєчасне переналаштування власного бізнесу в простір e-commerce на часі є життєвою необхідністю.  

А завдяки можливості отримати вигідні партнерські кредити від FinStream – зробити це можливо з найменшими збитками для власного бізнесу. 

За більш детальною інформацією звертайтесь 

✅ З питань кредитування

+380 96 791 32 35

✅ Заповнити анкету на консультацію ТУТ 

(https://finstream.ua/contacts/).

Отже, які тренди виникли в онлайн-торгівлі через пандемію, на які товари зростає попит, як підприємці заробляють на популярних маркетплейсах? 

Розбираймося разом! 

Поки одні ламають голови, як пережити карантинні обмеження, встановлені державою, інші добряче заробляють.

Побутова хімія, меблі та спортивні товари – з початку карантину попит на ці категорії товарів в інтернеті зріс у два-три рази й саме завдяки їм кмітливі представники малого і середнього бізнесу отримують найбільші прибутки.

Карантин також спровокував 22-відсоткове зростання середнього чека на товари в категорії “мода та стиль”, на 17% – у категорії “електроніка”, на 9% – у категорії “дитячі товари”.

Дані від маркетплейсів Rozetka, “Алло” та OLX свідчать, що карантинні реалії одних підприємців поставили на межу виживання, а іншим – відкрили нові перспективи.

Які тренди виникли в онлайн-торгівлі через пандемію? На які товари зростає попит? Як підприємці заробляють на Rozetka, “Алло” та OLX?

Головні тенденції онлайн-торгівлі

Представники найбільших в Україні маркетплейсів відзначають шість трендів у сфері онлайн-торгівлі серед малого та середнього бізнесу (МСБ), які з’явилися через пандемію коронавірусу.

Перший – зростання пропозиції товарів у категоріях “особиста гігієна”, “медичні прилади”, “продукти харчування”, “одяг та взуття”.

Другий – зростання кількості продавців – приватних підприємців, що почали займатися онлайн-торгівлею.

Третій – підвищення якості обробки замовлень продавцями, які тривалий час займаються онлайн-торгівлею, через зростання пропозиції та посилення конкуренції.

Четвертий – збільшення кількості категорій в онлайні, зокрема – стрімке збільшення оборотів у категорії “продукти харчування”.

П’ятий – прискорення розвитку ринку кур’єрських послуг.

Шостий – зростання кількості покупців в інтернеті. За 2020 рік кількість онлайн-покупців у світі зросла настільки, наскільки вона зросла за останні дев’ять років.

“Найцікавіший тренд – нестандартні патерни поведінки в онлайн-торгівлі, які було складно передбачити ще рік тому. Наприклад, ідея купувати овочі онлайн”, – зазначає представник OLX.

Зараз успішно розвиваються сервіси доставки овочів. Підприємці будують нові бізнес-моделі, об’єднуючи фермерів, онлайн-майданчики та служби доставки.

Стрімко розвивається й сама екосистема доставок. За даними Держстату, у третьому кварталі 2020 року показник капітальних інвестицій у поштову та кур’єрську діяльність виріс у 7,9 разів у порівнянні з 2019 роком.

 

Кількість бізнес-акаунтів і товарних позицій

У Rozetka констатують, що кількість продавців на маркетплейсі з початку карантину збільшилася, оскільки багато людей втратили роботу і вирішили продавати через інтернет.

Крім того, більшість офлайн-бізнесів під час локдауну були зачинені, і якщо раніше підприємці не розглядали напрямок продажів через інтернет як перспективний, то зараз зрозуміли, що настав час спробувати.

У Rozetka також повідомили про зростання кількості найменувань продукції українських виробників, хоча конкретних цифр, які б дозволили оцінити тенденцію, не надали.

З лютого до листопада 2020 року кількість бізнес-акаунтів в “Алло” зросла майже втричі та перевалила за декілька тисяч активних облікових записів. За цей же час асортимент маркетплейсу збільшився майже в чотири рази: з 1,3 млн одиниць товарів до понад 5 млн одиниць.

За цей же період кількість бізнес-користувачів OLX зросла на 10%. Цю цифру в компанії називають хорошим показником.

 

Середній чек і на які товари зростає попит

Середній чек в одному замовленні в Rozetka у 2020 році зменшився, але середні суми щомісячних замовлень кожного клієнта зросли. Тобто користувачі купують більше, ніж раніше, але не одним замовленням, а кількома дрібнішими.

Найбільше за оборотами в Rozetka виросли такі товарні категорії: “особиста гігієна”, “побутова хімія”, “медичні прилади”, “одяг та взуття”, “товари для спорту”, “товари для дітей”.

Невелике зростання у порівнянні з 2019 роком показали категорії “побутова техніка”, “телевізори, ноутбуки та смартфони”. Значних падінь не зафіксовано в жодній категорії.

З початку 2020 року середній чек в “Алло” зменшився на 30%. Це пов’язано не лише з падінням купівельної спроможності, а й зі зміною структури продажів.

Так, у 2020 році на allo.ua збільшився попит на товари з низьким середнім чеком у категоріях “одяг та взуття”, FMCG (ширвжиток), “медичні товари”. При цьому кількість продажів зросла більш ніж удвічі.

Товарні позиції з найвищим середнім чеком в “Алло” не змінилися: ноутбуки, фотоапарати, відеокарти, машини для приготування кави, бігові доріжки, холодильники.

Найбільший ріст попиту спостерігався в категоріях “медичні товари”, “побутова хімія”, “меблі”, “автотовари”, “товари для спорту”.

На OLX найбільше, на 22%, зріс середній чек у категорії “мода та стиль”: якщо в лютому він становив 591 грн, то в листопаді – 718 грн.

Значно, на 17%, зріс середній чек на електроніку – з 1 392 грн до 1 579 грн. На 9% зросла сума, на яку замовляють дитячі товари: 541 грн у листопаді проти 498 грн у лютому.

Фактично не змінилися середні чеки на запчастини (694 грн у лютому та 711 грн у листопаді) і товари для дому та саду (678 грн та 674 грн відповідно). Зменшився чек на товари для спорту та відпочинку (-7%).

У жовтневому опитуванні OLX найбільший відсоток бізнес-користувачів скаржилися на падіння доходів у категоріях “запчастини для транспорту” (57%) і “транспорт” (54%).

Найчастіше відзначали зростання доходів продавці електроніки (15%), а також бізнес-користувачі з категорій “мода і стиль” (13%) та “дім і сад” (11%).

 

Як підприємці заробляють на маркетплейсах

На платформі “Алло” існують три основні бізнес-моделі:

  1. Виробники – ті, хто пропонують товари власного виробництва. Як правило – вузький асортимент.
  2. Дрібний опт – ті, хто купують товар оптом, а потім розпродають його в роздріб. Мають залишки на складах.
  3. Дропшипер – підприємець, який не має офісу, складу, штату і товару, але публікує оголошення про продаж товарів фірми-постачальника.

Коли клієнт купує товар, дропшипер повідомляє фірмі-постачальнику адресу, куди потрібно надіслати товар. Прибуток дропшипера – різниця між ціною, яку він платить постачальнику, і роздрібною ціною, за якою продає товар клієнту.

“Додана вартість на товар залежить від бізнес-моделі продавця. Ми ж забезпечуємо цільовий трафік для забезпечення постійного попиту на представлені товари мерчантів (продавців), які продають товар на власних умовах”, – пояснюють в “Алло”.

Кількість товарних позицій одного продавця на платформі компанії варіюється від десяти найменувань до 5 тис.

Такі ж бізнес-моделі використовують торговці на платформі Rozetka. Зареєструватися тут можуть і юридичні особи, і фізособи-підприємці. Для цього потрібно завантажити на сайт відповідні документи.

За використання платформи компанія бере щомісячний платіж 100 грн і комісію 5-20% з кожного продажу залежно від категорії товару.

Для порівняння: “Алло” немає щомісячної плати за бізнес-акаунт, але бере комісію 5-25% з кожного продажу залежно від категорії товару.

“Хоча вихід на платформу allo.ua не потребує значних інвестицій, успіх залежить від попиту на товар, ціни, якості контенту, строків доставки”, – наголошують в “Алло”.

На OLX абонентська плата за бізнес-акаунт і комісія з продажу відсутні, однак бізнес-користувачі платять за розміщення кожного оголошення – незалежно від того, проданий товар чи ні.

Наприклад, розміщення одного товару в популярній категорії “мода та стиль” коштує 14-18 грн, у категорії “електроніка” – 28-35 грн, у категорії “дитячі товари” – 10-15 грн.

 

На які товари зростатиме попит

У Rozetka очікують, що в найближчі шість місяців попит буде зростати в таких товарних групах: “одяг та взуття”, “товари особистої гігієни”, “побутова хімія”, “товари для дітей”, “спортивні товари”.

В “Алло” найближчі шість місяців умовно ділять на два етапи: подарунковий (день Святого Миколая, Новий рік, День закоханих) та весняний сезон. Для кожного етапу компанія має окремі прогнози попиту.

Подарунковий сезон – гаджети, одяг, взуття, іграшки, парфуми, косметика, алкогольні напої. Весняний сезон – шини, велосипеди, сад та город, одяг, взуття, спортивні товари.

В OLX кажуть, що з кінця осені до середини зими зростає попит на зимовий одяг і взуття, а з березня – на велосипеди, мототранспорт і дитячі коляски.

Post Scriptum

Команда FinStream збирає найактуальніші новини останніх днів! Слідкуйте за нашими оновленнями в соціальних медіа, щоб не пропустити важливі новини українського бізнесу!

Telegram 👉 https://t.me/fin_stream

Facabook 👉 https://www.facebook.com/finstreamcreditinvest

 

Данні для аналітики були взяті з сайту Экономічна правда